»Odločilno je, kako dobro opazuješ svet in okolje, saj lahko zgolj na podlagi tega ugotoviš, kaj je tisto, kar v družbi deluje,« je na zimski finančni šoli v Mariboru mladim povedal Martin Pelcl, lastnik in direktor spletnega mesta mojmojster.net.
»Biti moraš prisoten tu in zdaj, biti moraš angažiran, multidisciplinaren (nič hudega, če te zanima vse), najti moraš kritično distanco (naj te stvari motijo) in tako lahko oblikuješ svojo kariero. Odprte oči ti pomagajo najti stvari, do katerih boš čutil strast,« pravi mladi podjetnik, ki je idejo za začetek svoje karierne poti dobil prav zato, ker ga je motilo, da gradbenega izvajalca kot arhitekt nikakor ne more najti.
Kam s seboj? Najdi strast!
Veliko nadobudnih podjetnikov je po mnenju Pelcla začelo start-up zato, da bodo lahko vozili teslo in imeli veliko denarja. »Ukvarjati se moraš s tem, kar te zanima,« poudarja mladi podjetnik, ki se je odločil, da bo naštudiral gradbeni trg. »Naročil sem se na vse možne revije, veliko sem bral in se poglobil v temo. Če nekaj veliko časa delaš, postaneš mojster.« Imeti moraš poslovno idejo, a torej tudi strast, da te bo privedla do uspeha.
Vizija naj bo kompas – kliše, ki drži!
Tudi Martin Pelcl je ugotovil, da je življenjska vizija zelo pomembna. »Ljudje ne vedo, kaj si želijo, zato ne vedo, kako bodo zgradili svojo idejo. Določeno stvar je treba analizirati, potem pa se začne monetizacija poslovne ideje,« je še dodal. Martin Pelcl se je odločil, da bo ustvaril platformo, kjer bo kdorkoli lahko našel pleskarja ali gradbenega delavca. »Vsakič, ko mi je nekdo rekel, da to ne bo šlo, da tega trg ne potrebuje, sem verjel, da mi bo uspelo. Kmalu bomo zaposlovali 100 ljudi. Vizija je super varovalka, da se najdeš na svoji poti in vztrajaš.«
Ima ta težava že rešitev?
Ko začenjamo posel, se je seveda zelo pomembno vprašati, ali tvoje delo rešuje težavo in ali rešitev za to težavo že obstaja. Če rešuje težavo in mogoče takšne rešitve še ni, je na neki točki čas, da svoje »sanje vržemo« na neoliberalni trg. »Mi smo naredili napako, da svojih uporabnikov nismo dobro poznali. Ko daš svojo storitev, idejo, na trg, šele vidiš, kje si. To je pravo srečanje z realnostjo,« meni Pelcl in dodaja, da se je pomembno vprašati tudi, ali bi ljudje za to storitev ali izdelek dejansko plačali. »Ker šele to pomeni, da boš v prihodnosti res nekaj zaslužil.«
Realnost: mama pravi, da si super, trg pa, da si zanič
»Tega se ne smete ustrašit, to imejte za izziv. Ko ‘vržeš’ idejo na trg, spoznaš odziv ljudi. Všeč boš samo prijateljem in družini, ampak ravno to je ogledalo, ki ti pove, na čem moraš graditi in v katero smer se moraš obrniti,« je povedal Pelcl. Po njegovih besedah je dejstvo, da verjetno prvič ne boš uspel. »V svojo idejo in produkt se boste zaljubili, zato ne pozabite, da morate ugotoviti, kaj vaši uporabniki želijo, in dobro oceniti svoje prihodnje kupce.«
Iz sprinta v maraton
»Naučil sem se, da je grajenje neke poslovne ideje maraton in da tu ni bližnjic. Gre bolj za to, kako si fit, da počneš to, kar počneš vsak dan,« ugotavlja mladi podjetnik. Takih, ki obupajo nad svojo idejo, je veliko. »Če imaš vizijo, strast in željo, te to žene naprej. Delo postane ritual in prijetna navada. Prijetna muka,« je dejal Pelcl. Šele, ko si že obupal, je pravi čas, da vztrajaš. »Še stranke bodo govorile, da nehaj, da so ovire, ki bodo preprečile, da bi naša poslovna ideja uspela. Ko enkrat prideš iz te doline obupa, začneš čutit, da si na pravi poti,« je mlade vzpodbujal podjetnik Pelcl. Prvi uspeh je torej že, da pokriješ sprotne stroške in si ustvariš mali dobiček. »A to je šele prvi vrh, za njim nas čaka že naslednji. To me navda z novo motivacijo.«
Ekipa je najpomembnejša!
»Pomembno je, da imate dobro ekipo, ki vas spodbuja,« pove Pelcl. »Nič hudega, če ste individualisti, še vedno potrebujete nekoga, na katerega se boste lahko zanesli.«
***Pri podjetniški ideji si moraš znati odgovoriti na ta vprašanja?***
Rešuješ problem?
Ima ta problem že kakšno rešitev?
Verjameš, da lahko ponudiš kaj boljšega?
Veš, kako to narediti?
Poznaš svoje uporabnike/kupce?
Imajo ljudje radi, kar počneš?
Bi ljudje to plačali?
***11 podjetniških nasvetov***
Delaj tisto, kar te zanima.
Poglobi se najgloblje.
Postani mojster v tem, kar počneš.
Zgradi dobro ekipo.
Ne izgubi vizije.
Delaj male korake.
Nenehno razvijaj.
Kar delaš, naj ima svoj namen.
Fokus, fokus.
Rešuj probleme.
Ne obupaj!