Je res kul biti sam svoj šef, smo vprašali podjetnika, predavatelja in avtorja knjige Kje sta moj čas in denar, Aleša Babiča. Mladim na zimski finančni šoli v Mariboru je predstavil svojo zgodbo in izzive, s katerimi se kot podjetnik sooča. Med drugim je povedal, da ko kupujemo poceni, lahko naredimo več škode kot koristi.

Podjetnik Aleš Babič je na Zimski finančni šoli v Mariboru mladim zaupal pomembne finančne modrosti.
»V Sloveniji je težje uspeti kot podjetnik, saj je trg majhen, konkurenca velika, vsi pa želijo imeti visoke plače,« je začel predavanje podjetnik Aleš Babič. Zato je na začetku svoje poti pomembno razmišljati širše in imeti pravi namen. »Če želiš konkurirati s ceno, vedno propadeš. Konkurirati moraš s kakovostjo in celostnim pristopom. Ko konkurenca popušča s ceno, je to najslabša poteza za vse.« Sam kot podjetnik se je namreč zavestno odločil, da ne bo nižal cene za vsako ceno. »Višje cene kakšne stranke sicer odvrnejo od nakupa, pomembno pa je zavedanje, da moraš dobro in kakovostno delati s tistimi, ki jih imaš,« meni. »Nočem, da imajo moji zaposleni minimalno plačo, da moramo delati kompromise glede kakovosti. Hočemo, da je stranka zadovoljna. Dobra izkušnja je zelo pomembna,« zagotavlja podjetnik Babič.
Popust na popust – naj ga izkoristim?
Danes so popusti velik trend. Ali jih je pametno koristiti? Babič meni, da je navadno popust še dražji, ker potem velikokrat kupimo nesmiselne stvari samo zato, ker so ugodne. »Popustov ne maram, pri še posebej visokih popustih začnem dvomiti o izdelku,« je mladim povedal podjetnik. Babič svetuje, da je treba iskati podjetja, ki imajo poslanstvo in ki jim lahko kot stranka zaupamo. »Kupujte stvari, ki imajo dodano vrednost, tudi če so dražje. Če kupujemo poceni, delamo več škode kot koristi,« zagotavlja Babič. Bolje je, da kupujemo manj, ampak kakovostno. »Če si želimo dražjo obleko, je bolje, da zanjo varčujemo, kot pa da kupimo deset cenejših, ki nam mogoče celo niso toliko všeč. Treba je kupovati manj in kakovostno, saj to na koncu pomeni več časa, manj skrbi in predvsem manj stvari,« meni Babič. Če imaš cilj, je varčevanje precej lažje. Najprej moramo začeti pri sebi in kupovati stvari, ki imajo dodano vrednost za nas, četudi smo cenovno občutljivi. Vse, kar je poceni, je po Babičevem mnenju slabo, saj pomeni krčenje stroškov nekje drugje. »Želim, da je stranka zadovoljna. Vse več ljudi se zaveda, da je bolje dati malo več in dobiti kakovost,« pove. »Raje kot popuste strankam ponudim več.«

Bolj smo navezani na stvari, več izgubljamo, je mladim povedal Aleš Babič.
Ker nisem najbolj »pameten«, sem se veliko naučil 🙂
Po mnenju Aleša Babiča je največja težava sveta ego nekaterih ljudi. »Tisti, ki se delajo najbolj pametne, so dolgoročno manj uspešni. Bolje se je delati neumnega, ker ti ljudje povedo vse. Tako sem se naučil ogromno,« priznava Babič. Izzivov v podjetju nikoli ne zmanjka. »Na začetku nisem vedel, kaj je marketing, zakaj potrebujem blagovno znamko. Vsega sem se naučil, ker sem spraševal in poslušal. Ker nisem želel biti odvisen od drugega proizvajalca, sem ustvaril svojo blagovno znamko. Tako namreč moj logotip ostane ne glede nato, ali zamenjam proizvajalca,« je med drugim razložil Babič. Poudarja, da je za podjetnika prednost v tem, da iz vsake težave naredi pozitivno stvar.
Ko vidiš, da ne potrebuješ veliko, potem si svoboden
»Človek je bolj srečen in zadovoljen, ko ima manj. Take ljudi bolj cenim. Ne maram podjetnikov, ki se želijo kazati navzven z dobrimi avtomobili in jahtami. Najboljše stvari so brezplačne,« pravi Babič. Ugotavlja, da večja je hiša, več časa ti vzame in tudi stroški so večji. »Še vedno imam najnižjo plačo v podjetju. Bolj mi je pomembno, da se razvijata vizija in zgodba. Zase ne potrebujem veliko,« je povedal mladim v Mariboru.
Ljudje izgubljajo denar zaradi navezanosti
»Bolj smo navezani na stvari, več izgubljamo. Če nismo zmožni zamenjati banke, avta ali se znebiti neuporabnih stvari, nam denar uhaja. To velja tudi za poslovne partnerje in poslovno idejo. Bodimo odprti in ne navezani,« svetuje mladim Babič. »Tudi na pokojnino se ne moremo zanašati, ampak jo ustvarjati sami. Tudi sam spodbujam svoje zaposlene, da varčujejo za pokojnino,« je še povedal Aleš Babič na Zimski finančni šoli v Mariboru.